I begin with - Al fateha

Tuesday, December 1, 2009

Alhamdullilah!

Alhamdullilah, Adik was operated yesterday Monday at 8am, Mount Elizabeth Hospital by Dr Chui Chan Hon.
The surgery took slightly longer than expected as there were complications but with Allah's (swt) Mercy, the Dr managed to fix the problem and Adik is Hernia Free now.
Dr Chui said we were lucky to bring her to the hospital on time else she might have lost her overies. SubahanAllah.

Thanks to cuzin Id and good friend Ummu Mukhtaar who took a look at the hernia area and alerted me not to take this lightly.
Alhamdullilah.

I must say, Adik was scared, but all she did was whimper quietly and hugged her smelly pillow. Oh that smelly pillow is useful in times of need I tell ya.... and she cringed her face and made sure either me or hubby hold her thighly.

When we entered the op teater, the bed was a small one. So cute. The DR blew bubbles while the anesthetists put the small gas mask on her to get her to fall asleep for the op. It was rather fast as she was asleep within 3 breath and I was also feeling calm.
No crying like I imagined I would. Hubby and me went for breakfast than we waited patiently at the lounge during the 1 hour 15mins op.

After the op, Adik was put on observation in the Day Surgery ward, where she slept and drink BM till she was fit to go home. Good Girl.

I couldn't be more thankful.

Syukran Jazillan for all the Duas whoever you are. * SMILE*

7 comments:

Anonymous said...

Salaams...good to hear the little one is recovering well from her ordeal. Take care and god bless.

Anonymous said...

That's great news sis, like I told you, hernia isn't a big problem. And now its gone, Alhamdulillah. I wish your daughter a quick recovery.

Lucas Mummy said...

speedy recover my little one.. you are a strong gal...

Husain n Co. said...

Alhamdulillah...all is well.May your daughter have a speedy recovery and back to happy cappy self...!amiin

fatimah_mastura said...

BismiLlah wal HamduliLlah...
Sholatu was-Salamu `ala RasuliLlah wa `ala Alihi wa Shohbihi waman walah...
SalamuLlahu`alaikunna wa Rahmatuhu wa Barakatuh...


Saudari-saudariku fiLlah yang Dimuliakan lagi Dikasihi ALLAH,
Al HamduliLlah, segala Puji hanya bagiNYA, untukNYA dan kernaNYA. Tiadalah sesuatu yang berlaku pasti bersulamkan hikmah disebalik mahupun dihadapan nya.

Justru, ibrah (pengajaran) yang bisa kita ambil disini adalah, bahwa perkara yang kita lihat kecil bisa jadi besar, perkara yang kita lihat besar bisa jadi kecil, perkara yang kita lihat kecil bisa jadi lebih kecil, perkara yang kita lihat besar bisa jadi lebih besar, kesemua nya ini diatas Kuasa dan Kehendak ALLAH `Azzawajalla.

Ia menunjukkan betapa Maha Berkuasa dan Maha AgungNYA ALLAH keatas diri kita sebagai seorang hamba; apatah lagi`ilmu tentang berlaku nya sesuatu perkara, samada berlaku esok ataupun sebentar nanti, tiadalah langsung dalam `ilmu pengetahuan kita. Itulah datang nya Rukun Iman kita. ALLAHu akbar!

Sebagai orang yang beriman, hendak nya kita meletakkan tawakkal itu sesuai pada tempat nya, iaitu setelah kita berdoa, berusaha dan berikhtiar. Semoga apa jua yang berlaku keatas diri kita dari ketetapanNYA; samada yang indah ataupun sebalik nya, membuatkan diri kita semakin dekat, semakin dekat, semakin dekat kepadaNYA. ALLAHumma amiin.

Lihat itu, adinda Asyura dari kecil lagi sudah mengamalkan adab atau sunnah Baginda ShalALLAHu`alaihiwasalam ketika tidur. Diantara nya, tidur miring ke kanan dan meletakkan telapak tangan kanan di bawah pipi nya yang kanan. ALLAHu akbar!

Semoga istiqamah (konsisten) hendak nya sehingga akhir nya adinda Asyura bertemu dengan empu nya sunnah tersebut; Baginda ShalALLAHu`alaihiwasalam di Akhirat kelak. Semoga kita semua juga tergolong bersama mereka yang mengamalkan sunnah Baginda ShalALLAHu`alaihiwasalam; dari sekecil-kecil nya hinggalah sebesar-besar nya walaupun hanya sedikit. ALLAHumma amiin.

Sabda Baginda ShalALLAHu`alaihiwasalam : "Barangsiapa yang tidak mempunyai sifat penyayang maka ia akan payah mendapatkan Kasih Sayang ALLAH Subhana wa Ta`ala." (Shahih Imam Bukhari)

Maka berbahagialah antumna yang telah ALLAH Curahkan sifat penyayang itu keatas antumna, lalu antumna curahkan pula sifat penyayang itu keatas semasa sendiri; ia dapat dilihat dari komentar-komentar yang telah antumna titipkan didalam ruangan komentar ini. SubhanALLAH. Semoga hamba yang hina DisisiNYA ini juga tergolong bersama antumna; golongan yang Disayangi ALLAH. ALLAHumma amiin.

"Hati itu umpama kaca, jangan biar ia retak... Akal itu umpama air, jangan biar ia kering.
Iman itu umpama debu, jangan biar ia hilang... Persahabatan itu pula umpama tali, jangan biarkan ia putus."- Hamba ALLAH.

Wahai ALLAH, demi Cahaya "سبحان الله و بحمده", Berikanlah Kesembuhan dan `Afiah Kamilah keatas nya...

BarakALLAHu fikum wa jazakumuLlahu khairal jaza`...
was-SalamuLlahu`alaikunna wa Rahmatuhu wa Barakatuh wa Maghfiratuh.
Fi amanALLAH wALLAHu a`lam bisawab.

Hajar Alwi said...

You received an award. ^^ - http://hajar-alwi.blogspot.com/2009/12/bear-hug.html

Ummi's Blog said...

Salaams...

Anonymous 1: Thanks dear.

Anonymous 2: Alhamdullilah..Thanks. She has recovered and now back to her active self.

Lucas Mummy : Thanks dear.

Ksri: Ammin....yes she is now fully recovered and things r back to normal. : )

Ukhti27: I fully agree to what you said about "bahwa perkara yang kita lihat kecil bisa jadi besar, perkara yang kita lihat besar bisa jadi kecil, perkara yang kita lihat kecil bisa jadi lebih kecil, perkara yang kita lihat besar bisa jadi lebih besar, kesemua nya ini diatas Kuasa dan Kehendak ALLAH `Azzawajalla. "

We just gave to iktiar, doa and Yaqin that all Help comes from Allah.

Hajar: Thank u sweetie... !