I begin with - Al fateha

Wednesday, July 1, 2009

My own Struggles

As my kids grow older, different sets of problems arise.
As per my mum, these are not problems, just minor test from Allah (swt) to see if I have patience to go through motherhood.

Each passing day, I find myself struggling with Abang's discipline. He is a cheeky and sweet boy but many a times, he misbehaves and put me in very a difficult position. Unless you are a mother of an active boy, you might not understand what hubby and me go through. Its alot of DEEP DEEP breaths.

I analyse my life, and find that its all about bringing up the kids in the best possible way in terms of their akhlaq, Iman and Ilmu.
Its about being a supportive and caring wife,
and its about being a better person.

That is all for now.

Allah, I thank you for putting me back on the straight path. How sinful and foolish I was to think about other's sins when I myself am struggling to be a better person. I seek you Magfirah.
I need to concentrate on my own good deeds instead of thinking about others wrong doing.

Thank you Allah for your guidance, You are Most Near and never Far. I place my sorrows and trust in YOU for nothing is Possible without your Mercy.
May Allah gives me strength in times of needs and the wisdom ( Ya Alim) to raise my children well.

Amiin.

** I smile and I move on. To YOU whom I have harboured hatred towards, It is all erased.*

Rejab bulan maghfirah (keampunan)
Syaaban bulan syafaat
Ramadan bulan menggandakan kebajikan

Rejab bulan taubat
Syaaban bulan muhibbah
Ramadan bulan dilimpahi pahala bagai hujan mencurah

Abang wore his sandals on his own last weekend. Alhamdullilah.... Insya'allah with much doa from Ummi, you will turn out good my Boy.

Adik has started to move and squirm in the car alot. I think its time we belt her up in the car seat.

Passed the 6 mths mark. Feeding well to Brown Rice and Oats and Prunes. Been easy to look after her. May Adik grow up as my confidante and best friend. Amiin.

4 comments:

the woman said...

Salams ummi

Adorable children.. masya allah.

Don't worry about your son.. he'll grow up good by the will of Allah.

=) Hope you have a nice weekend ahead.

Ummi's Blog said...

Salaams sis,

Thanks and amiin to your doa... Its v assuring to get good doas.

*hugs*

fatimah_mastura said...

BismiLlah wal HamduliLlah wa laa haula wa laa quwwata illaa biLlahil `aliyil `Adzhim...
Sholatu was-Salamu `ala RasuliLlah wa `ala Alihi wa Shohbihi waman walah...

As-Salamu`alaikum wa RahmatuLlahi wa Barakatuh ya Habibati ♥


Masya`ALLAH TabarakALLAH, apabila hamba membaca posting anti ini, ALLAH, sedikit sebanyak mengingatkan kembali akan ayat-ayat Cinta DariNYA ♥

[3:133] Dan segeralah kamu kepada (mengerjakan amal-amal yang baik untuk mendapat) keampunan dari Tuhan kamu dan (mendapat) Syurga yang bidangnya seluas segala langit dan bumi, yang disediakan bagi orang-orang yang bertaqwa;

[3:134] Iaitu orang-orang yang mendermakan hartanya pada masa senang dan susah dan orang-orang yang menahan kemarahannya dan orang-orang yang memaafkan kesalahan orang dan (ingatlah), ALLAH Mengasihi orang-orang yang berbuat perkara-perkara yang baik;

[3:135] Dan juga orang-orang yang apabila melakukan perbuatan keji atau menganiaya diri sendiri, mereka segera ingat kepada ALLAH lalu memohon ampun akan dosa mereka dan sememangnya tidak ada yang mengampunkan dosa-dosa melainkan ALLAH dan mereka juga tidak meneruskan perbuatan keji yang mereka telah lakukan itu, sedangkan mereka mengetahui (akan salahnya dan akibatnya)

[3:136] Orang-orang yang demikian sifatnya, balasannya ialah keampunan dari Tuhan mereka, dan Syurga-syurga yang mengalir di bawahnya beberapa sungai, mereka kekal di dalamnya dan yang demikian itulah sebaik-baik balasan (bagi) orang-orang yang beramal.

Maha Benar ALLAH yang Maha Agung dengan segala FirmanNYA...

Al HamduliLlah yang telah Memberikan anti pekerti seperti itu, sifat pemaaf. Al HamduliLlah yang telah Mengutuskan Baginda ShalALLAHu`alaihiwasalam yang mengajarkan kita sifat pemaaf itu. Dan al HamduliLlah UntukNYA, BagiNYA dan KernaNYA yang Maha Memiliki kita semua dan Maha Memiliki sifat Maha Pemaaf itu. ALLAHu akbar wa liLlahi Hamd!

Semoga ALLAH `Azzawajalla Melimpahkan segala RahmatNYA yang zahir dan batin kepada anti sekeluarga. Amiin Ya ALLAH, Ya Rabb, Ya Rahman, Ya Rahim, Ya Hayyu, Ya Qayyum, Ya Dzal Jalali wal Ikram...

BarakALLAHu fiki wa jazakiLlahu khairal jaza`...
Fi amaniLlah wALLAHu a`lam bisawab.

Ummi's Blog said...

Wa'alaikumsalam Ya Ukhti,

Ana masih ada banyak lagi sifat sifat yang tidak baik. Semoga Allah memberi ana magfirah nya dan tukarkan lah sifat sifat ini dengat Rahmatnya...

Alhamdullilah, ana ada seorang sahabat sebagai ukhti. Hati rasa sejuk setelah membaca ayat ayat cinta, kalam kalam Allah yang telah ukhti berikan.

Ana Uhibbuka Fillah, ya Ukhti.

Fi'Amanillah.